Vårt hus

Har så otroligt mycket att skriva och berätta om, men knappt tid eller ork för att göra det. Ikväll är jag i Skövde. Sen söndagsförmiddagen har jag varit ute i huset eller på jobbet. Så smidigt att ha sju minuter blankt till jobbet! Dessvärre är det bara sju arbetsdagar kvar av detta sommarjobbande.

Dagen före söndagen var mysig. Jag och strumpan åt hotellfrukost på Billingehus. Galet fin utsikt över hela stan, det vill säga när det inte regnade. Det har vart pissigt väder nu ett tag, är inte direkt ledsen att jag inte har semester. Sen var vi på en stor loppis där jag köpte fina saker till huset. Hann även med Biltema och färgaffärn innan vi åkte ut. Hon var den första gästen någonsin sen huset blev vårt i fredags.

I lördagskväll fick vi en stortartat presentation av grannarna. Vi drack vin och åt äppelkaka i deras trädgård. Sen gick vi in för lite husesyn, spontana kramar och diskussioner om vad vi kan erbjuda varandra som nyblivna grannar. De verkade tokmysiga och jäätteglada!

Annars har jag börjat lacka sovrumstaket som jag tror A är klar med nu. Ska nu bara måla vardagsrummet och sovrummet innan vi kan börja flytta över allting. På kvällarna har vi gått mysiga skogspromenader och hittat många svampar. Det känns så otroligt lyxigt att ha så nära till allting. (Förut var "allting" affärn, krogen, restaurangen, nu är allting skogen, sjön, ängar, åkrar, kossor och rådjur.)

Natten till idag sov vi i huset för första gången. Idag har A hämtat en åkergräsklippare i Hjo. Stiga Park tror jag den heter.

Tillägg som handlar om nåt helt annat. Jag gillar Veronica Maggio, älskade hennes första skiva och den som nu snurrar konstant på radio är inte dålig heller. MEN, jag stör mig på hennes uttal. Blödäääär. Stadään. Övääär. Allting är äääär.. Hallääään..
Allmänt | |
Upp