Om mig

Mitt namn tror jag inte har undgått någon. Mitt andranamn är Anna och mitt efternamn är förutom svårstavat (svåruppfattat kanske?) för vissa, inte det vanligaste i Sverige. Jag föddes 1986, som var för övrigt ett jäkla fint år att födas på. Från 0-16 års ålder bodde jag i en liten liten by lååångt ifrån där jag bor nu. Mitt urpsprung är alltså norrländskt, och det är faktiskt något jag är stolt över. Det fina med att jag faktiskt är uppifrån landet, är att jag har fått möjligheten att se kontrasten mellan slätterna runt Vättern och Vänern och en liten ort i Västerbottens län. Det skulle jag kunna prata länge och brett om, men nu lämnar jag det.

 

Idag bor jag i Skövde tillsammans med min fina sambo och två stycken katter, Greger och Vovven. Vägen från norr till Skövde är krokig men helt och hållet mitt egna val. Gick 2 ½ år av gymnasiet i Umeå, och flyttade sedan ner till en då nyfunnen pojkvän här i Skaraborg. Vi är inte tillsammans nu länge, vi bröt upp efter fyra år ungefär. Sedan via några andra lägenheter, bostadsorter hamnade jag till slut där jag är nu, och stortrivs!

 

Sedan studenten 06 (ett år senare eftersom jag gick om hela sista året i Lidköping) har jag jobbat, mest inom industrin. Just nu är jag tjänstledig för att plugga. Hoppade på ett Collegeår och läser högskolekurser varvat med sådant jag aldrig läste på gymnasiet. Vet i dagsläget inte vad jag vill bli sen, så det måste jag återkomma om.

 

Det jag är mest glad över, är att jag själv har valt allt det här. Jag valde att flytta från Umeå, och jag valde att lämna min föredetta och gå vidare i livet. Jag vill tro att man alltid har ett val. Eller om man säger såhär, ingenting är omöjlig. Det är det som är det fina med livet. Jag köper att alla har olika förutsättningar, men man kan alltid försöka göra det bästa av situationen. Du måste tro på dig själv, man kan inte alltid lita på att andra gör det. Och som man säger, vill man ha någonting gjort får man se till att det händer. Det går inte att skylla på staten för att man missade bussen, och när man gjort det för tioende gången kanske man förlorar jobbet. Vems fel är det då? Inte statens i alla fall. Frihet under ansvar. Det enda vi egentligen får "gratis" är livet, och en jävla massa tid. Sen är det bara att se till att styra upp det.

 

Det som ligger mig närmast om hjärtat är, misstolka mig rätt, mig själv. Jag älskar min familj, mina vänner och är för det mesta öppen och nyfiken på alla andra också. Jag vill alltid kunna ställa upp på andra och finnas där. Men av tidigare erfarenheter så känns det som att jag slösat bort alldeles för mycket tid på "dåliga relationer". Så på senare tid har jag prioriterat mig själv före mycket annat, både på gott och ont.

 

Hört av andra om mig själv: Glad, snäll, rolig och lättsam. Det är fina ord, och jag är glad att folk uppfattar mig såsom jag vill vara. Tre stora intressen är: träna, vara kreativ (finns oändligt många sysselsättningar här!!) och vara ute och flänga. Jag trivs bäst när det är ett rätt högt tempo på vardagen, och med det följer att jag skulle inte palla fem veckors semester på raken. Blir otroligt rastlös emellanåt!

 

Börjar se fram emot perioden i livet som innefattar barn. Ser barn, gravida och familjer överallt.. :)

 

Musik: Min spotifylista

 

Korthårig och nybliven Skövdebo. (Alltså två år sen typ..)

 

Schteeeeeker på Sweden Rock.

Mer om mig | |
#1 - - hemmabasen:

jag rullade bara ner lite av den övre bilden först och min första tanke var att jag ser direkt att hon är "min". Väldigt mycket lika i mitt tycke!Fast du är myyycket sötare!

Upp