Vana

Sen jag la av med snusandet har jag uppenbarligen blivit panikmorgonpigg igen! Har de senaste dagarna (veckorna) vaknat nångång mellan 06:00 - 06:15. Idag var inget undantag. Så det var bara att dra på sig paltorna och kila ut med Nisse. Det är så häftigt faktiskt, för sekunden jag vaknar är jag verkligen jättepigg också! Det är inte så att jag mot min vilja kliver upp, jättetrött och arg för att jag vaknat så tidigt. Nej, det är mer som att jag vaknar för att jag är pigg och utvilad och det är så skönt.

Om en timme och tjugo minuter går solen upp idag. Sen 6 timmar och 20 minuter senare går den ner igen. Dagens ovärda vetande. Men helt ärligt, jag längtar till våren då det blir lite längre dagar.
Allmänt | |
#1 - - "Sura-Jane":

Tjena Petronella. Ja, konstiga saker händer med kroppen och knoppen när man lyckas ta sig ur ett "missbruk". När jag slutade röka så upptäckte jag att jag blev morgonpigg. Nu är jag normalt morgonpigg, så med andra ord, blev jag ännu mer morgonpigg. Lite jobbigt för min omgivning men helt okej för mig. Nu ska jag gå och riva julgranen.

Kram på dig och en stor puss till Nisse.

Upp