Tidig lördagsmorgon i skogen

Det är en numera lördagsmorgon i skogen. Vaknade redan halv sju och DÅ var det tidigt, iaf för att vara en lördag. Idag ska vi på kalas i Hjo, och på vägen dit ska vi kolla på Hem och Hobby ifall de har nån fin vaxduk och annat krafs. Jag vill ha lite mer av det nu, gärna sånt att hänga på väggarna!

Igår var världens bästa svärfar här och satte in en ny varmvattenbererade. Fick en släng av ågren när de kånkade ner den gamla. FY FAN vad den såg ut. Tillverkningsdatumet var nångång på 70-talet, och förmodligen har den stått där sen dess. Den var precis genomrostig och jag fick sopa upp flera skyfflar med rostflagor som lossnat. Nu står den utanför huset för allmän beskådan. Havvaligen..

JO! Mina katter är äckliga djur. De drar in ännu äckligare djur. Igår när jag dammsög sovrummet hittade jag en grej på golvet, som jag först trodde var en snäcka. Fast själva skalet var så mjukt så jag hann tänka att den kanske är nytillverkad? Sen såg jag små ben som sprattlade. Då tänkte jag eremitkräfta. Här? SEN SÅG JAG FANSTYGET!! EN FÄSTING! SKITFET! ÄCKLIG! FUUUUL!

Ja, jag vänjer mig väl vid sånt också. Otyg och jävulskap. Har i alla fall bestämt mig för att jag inte är rädd för spindlar längre, i alla fall inte dom som bor här. Sen att det finns muterade as som är stora som snusdosor på Elos är en annan sak, men de här gör ju faktiskt bra saker. Dessutom, är de stora och kryper omkring här inne, är chansen stor att Greger eller Vovven hittar som först och äter upp dom. Bra djur, bra djur. Men äckliga ibland.
Allmänt | |
#1 - - hemmabasen:

jag måste bara få retas lite..ni skulle nånstans och köpa vaxduk och annat krafs...rulla ner till ditt tidigare inlägg punkt 1. Sluta köpa skit eller hur det var..

Hursom, ett mycket roligt och trevligt inlägg. Speciellt hur du beskriver dina äckliga katter...

Upp