I´m alive!

Jorå, jag lever. Firar semester för fullt. Den har hittills bestått av roadtrippin fo´ life, Norge, fiske, sightseeing, släktträff, mer fiske, sova, äta gomat, träffa människor, packa, flytta, flytta Y, packa upp till förbannelse osv uti oändligheten. Har hållt på nu konstant i 15 dagar, knappt en lugn stund nångång. Varenda dag har det varit nånting, och sen vi kom ner hit igen har jag genomlevt ett halvt helvete. Har packat och packat upp fem fulla släp (inkl fem fulla bilar). Att detta har jag lärt mig:

1. Sluta köpa så mycket skit.
2. Aldrig mer flytta.

Nu blev det lite dubbelt eftersom vi först flyttade jag och A ut till huset, och sen direkt efter flyttade Y från hennes lägenhet (typ 7 halvtrappor, DÖÖÖÖ!) till min gamla. Hennes nya place kommer bli så grymt fint. Hennes pinaler i mina gamla renoveringar passar bättre än mitt och As gamla bohag.

Nu har vi i alla fall kommit i ganska bra ordning. Står lite lådor och prylar kvar lite här och var i huset, men nu känns det verkligen som att vi bor här.

Kamerasladdar och dylikt ligger någonstans, så det här är enda bilden som kommer nu. Pilen visar vårt hus. Till sjön är det typ 10 minuters promenadväg, och vi bor i kantarellskogen. I typ all skog som finns runt om finns det svamp. Man går inte ut och plockar, man hämtar. Idag var vi till Mariestad, och med min lilla räcer tog det typ 14 minuter. Till Skövde strax under 20.

A håller på att tillaga några av öringarna vi fick när vi fiskade i Mattasjön. Om fyra minuter är det dags för en sen middag. "Jävlar, är klockan nio redan?" Tiden går fort när man har roligt..
Allmänt | |
#1 - - hemmabasen:

Nu är allt gjort och du har fortfarande semester. Måste kännas bra, hoppas att du hinner landa och andas också. Jag tror att du fick en kanonmiddag...

Upp